Hoe besteed ik mijn marketingeuro effectief?

Ik hoop dat het een vraag is die jou als ondernemer bezig houdt. Dat zou betekenen dat een aantal zaken je bezig houden:

Er is veel veranderd in marketingland de afgelopen jaren.

Relevantie versus Massamedia

Vroeger toen de folder het hoogtepunt van het ‘’commerciële-aanbod-van-de-week’’ was en de relevante artikelen uit de huis-aan-huis folder werden geknipt, was massamedia de manier om te laten zien dat je er wel degelijk bent als bedrijf. Toen moesten de voordelen gecommuniceerd worden. En het liefst zo vaak en veel mogelijk. Een verkoper die opbelde met het aanbod dat er een oplage van wel 50.000 in uw regio was een graag gehoord argument.

Maar dat werkt niet meer.

Tenminste niet als je je zuur verdiende marketing euro goed wilt investeren. En toch moet je iets ondernemen als ondernemer. Een schoenenwinkel op de Mount Everest trekt nou eenmaal minder klanten dan dezelfde winkel midden in de Kalverstraat…

Denk eens na over de volgende vragen: wie is er relevant voor jouw onderneming? Wie wil ik bereiken? Waar bevinden die mensen zich? En waar zoeken die mensen op? Beantwoord die vraag eerst eens voordat je verder leest.

Zoeken versus vinden

Je doelgroep bereiken kan heden ten dage vele malen effectiever. Met Google als meest gebruikte medium om producten of diensten te vinden zien weinig ondernemers dit nog als dé manier om hun doelgroep effectief te bereiken. Schieten met scherp in plaats van hagel noem ik het altijd. In plaats van dat jij op zoek gaat naar je doelgroep (folder, huis-aan-huis krant) gaat je doelgroep op zoek naar jou. Via Google. En toch geloven veel ondernemers niet dat er 50 miljoen (!) zoekopdrachten per dag in Nederland zijn. 93% van alle Nederlanders gebruikt Google.

Mensen Googlen grofweg op een aantal manieren:

Welke zoekwoord combinaties zijn voor jouw onderneming relevant?

Met scherp schieten i.p.v. met hagel

Hoe specifieker mensen zoeken, hoe beter je je doelgroep kan bedienen. De kunst is om op alle, voor jou relevante, zoekwoorden zo hoog mogelijke posities in de zoekmachine te krijgen. Dus zowel op je merknaam (dit lukt de meeste bedrijven nog wel), je dienst, je aanbod als je unieke aanbod.

Zorg ervoor dat mensen op je klikken door hen aan te spreken en te triggeren. Zorg voor een optimale gebruikerservaring en creëer urgentie, dit zorgt voor conversie.

Dan schiet je met scherp in plaats van hagel. En dat is waar je als ondernemer het beste in kan investeren.

Jouw doelen worden onze doelen.   TP Doel bespreken


 
 

Privacy Waarbog

DDMA

8,5
klanten vertellen
43 Beoordelingen
zelf beoordelen bekijk beoordelingen


Facebook TriplePro  LinkedIn TriplePro

Algemene voorwaarden | Disclaimer

Triplepro Online Marketing B.V.
4.7 / 5 - 43 Beoordelingen