klantenvertellentpom 9,2 hele ster hele ster hele ster hele ster halve ster 144 REVIEWS
Ontvang nu je gratis groeiscan!
  • Full-service marketing bureau sinds 2008
  • Premier partner Google & Facebook partner
  • Fonk 150 best agencies 2022
  • Partner in groei, samen succesvoller

Haal meer omzet uit jouw Google Mijn Bedrijf

Google mijn bedrijf. Onderweg terug naar het mooie Groningen op zoek naar een restaurantje in de buurt. Je tikt snel restaurant in op je telefoon en hop daar staat een top 3 van restaurant in de buurt. Je checkt nog even de menu kaart en reviews en maakt een keuze. Vijf minuten later zit je aan tafel. Zo snel kan het gaan met Google Mijn Bedrijf.

Google mijn bedrijf omzet

Gemiste kans

Veel ondernemers laten kansen liggen door Google Mijn Bedrijf niet of niet goed in te vullen. Dat vinden wij niet slim. Het kost niks, behalve een paar minuten tijd en het kan je vindbaarheid in Google veel goeds doen. Het inzetten van je Google Mijn Bedrijf kan dus echt relevant zijn voor je conversies en omzet. Haal jij er alles uit?

Nieuwe klanten via Google Mijn Bedrijf

Negen voordelen van Google Mijn Bedrijf

Aan de slag met je online strategie? Veel mensen storten zich direct op SEO en SEA. Een kleine, maar heel belangrijke stap wordt vaak over het hoofd gezien: Google Mijn Bedrijf. En dat is jammer, want deze (gratis!) tool kan je heel veel opleveren.

1. Begrijpen

Je helpt de zoekmachine jouw bedrijf te begrijpen. Goed voor je SEO en dus vindbaarheid.

2. Branding

Jouw merk wordt weergegeven in bij branded search. Belangrijkste diensten en foto's.

3. Lokaal

Jouw bedrijf in de lokale top drie van Google via de Local Pack. Direct route plannen of bellen.

4. Sterretjes

Reviews in Google verzamelen is gratis, goed zichtbaar en je krijgt sterretjes in je snippet.

5. Geopend

Je openingstijden altijd zichtbaar – ook tijdelijke wijzigingen. Zo staat je klant nooit voor een dichte deur.

6. Posts

Plaats direct berichten in Google met Google Posts. Mooie afbeelding erbij en je valt goed op.

7. Q&A

Beantwoord vragen van (potentiële) klanten in Google. Duidelijk en heel erg klantvriendelijk.

8. Informatie

Bedrijfsgegevens direct op te vragen in Google. Volume is verleidelijk, maar relevantie converteert.

Wat is Google Mijn bedrijf? Voor wie niet heeft opgelet

Ken je de Gouden Gids nog? Google Mijn Bedrijf is bijna net zoiets, maar dan actueel en kun je er veel meer mee. Op Mijn Bedrijf laat je de belangrijkste gegevens zien van jouw bedrijf. Bijvoorbeeld: adres, openingstijden, telefoonnummer, omschrijving en recensies. Je kunt alles zelf aanpassen en het is direct aangepast. Heel handig ook als je tijdens je vakantie ander openingstijden hebt. Je kunt tijdelijk aangepaste openingstijden weergeven. Zo staan jouw klanten nooit voor een dichte deur, als ze het ene zinnetje op je website niet hebben gelezen.

Nog geen bedrijfspagina?

Kan de beste overkomen zo zie je maar weer. Hieronder lees je het stappenplan en via deze link kun je gelijk na het lezen van het blog een eigen pagina aanmaken. Kost maar 10 minuten, dus geen excuses.

Local 3 pack Google

Google Local 3- Pack

In het local 3-pack worden de drie meest relevante bedrijven in jouw omgeving getoond in een Google Maps kaart. De local 3-pack is een manier om lokale bedrijven op de eerste pagina van Google te tonen. Onder de kaart vind een bezoeker de naam, adres, openingstijden, het telefoonnummer. Voor mobiele bezoekers is dit erg handig zo, want via de buttons aan de rechterkant kun je direct het bedrijf bellen of de route plannen.

Branded Search

Branded Search

Bij branded search weet je al naar welk bedrijf je op zoek bent. De bezoeker zoekt op een merknaam. Dit komt vaak voor als iemand bijvoorbeeld op zoek is naar contactgegevens op algemene informatie over het bedrijf. In de zoekmachine komen je foto's naar voren, contactgegevens en een aantal belangrijke pagina's van jouw merk.

Google Mijn Bedrijf en SEO

Hoe beter jij online bezoekers helpt, hoe beter dat is voor je vindbaarheid. Een Google bedrijfspagina maakt je vollediger en daardoor krijg je voorrang op andere bedrijven. Mits je het goed invult natuurlijk. Wat zeker niet onbenoemd mag blijven zijn de recensies. Ook dat is een rankingfactor.

Lees ook: SEO TIPS 2020

Hoe vul je Google Mijn Bedrijf goed in?

  1. Log in op je Google-account (bij voorkeur het bedrijfsaccount) en start de setup op de Google Mijn Bedrijf-website.
  2. Vul je bedrijfsnaam in. Krijg je bedrijfsnaam als suggestie? Dan bestaat er al een pagina. Klik op jouw bedrijfsnaam of kies voor ‘Maak een bedrijf met deze naam’.
  3. Vervolgens kun je stapsgewijs door alle stappen heen.
  4. In de laatste stap wordt gevraagd om een verificatie. Voor de meeste bedrijven is dit ‘Per post versturen’ en ontvang je meestal binnen 1 tot 2 weken een postkaart met de verificatiecode. In sommige gevallen is een verificatie per telefoontje, sms, e-mail of Google Search Console mogelijk. Deze methoden zijn natuurlijk een stuk sneller, maar helaas niet voor iedereen beschikbaar.
  5. Na het ontvangen van de briefkaart kun je opnieuw inloggen via je Google-account op Google Mijn Bedrijf. Na het inloggen via je in het Dashboard een link om de bedrijfsvermelding te verifiëren.
  6. Download de app voor het aanpassen van bedrijfsinformatie ,beheren van meerdere bedrijfslocaties, real-time notificaties bij nieuwe reviews , statistieken (Insights) inzien en het plaatsen van posts.

Customer Journey

Meer klanten uit je eigen regio door Google Mijn Bedrijf

Mensen zoeken steeds meer lokaal. Dat begon natuurlijk met het toevoegen van de plaatsnaam in zoekopdrachten.Vooral mobiel is Google Mijn Bedrijf erg handig. Inmiddels maken veel mensen standaard gebruik van GPS in hun smartphone waardoor Google weet waar je bent. Daarnaast is het mogelijk om direct het bedrijf te bellen of de route via Google Maps te gebruiken. Je hoeft hierdoor dus niet meer alles te kopiëren, maar binnen 1 klik heb je alles wat je nodig hebt. Je vind dus steeds vaker bedrijven in de regio waar jij je bevindt. Je bedrijvenpagina zorgt ervoor dat je lokaal vindbaar bent. Nieuwe klanten vinden is op deze manier heel makkelijk.

Nog meer klantinzicht

Tot slot kun je in Google Mijn Bedrijf zien hoe klanten jouw profiel gebruiken, hoe ze je hebben gevonden en waar ze vandaag komen. Zo kun jij je customer journey nog beter in kaart brengen.

Meer online marketing nieuws ontvangen?

Denk je nu: ik wil meer? Dat kan, want regelmatig verschijnen er nieuwe blogs en online marketing events waar je gratis aan kunt deelnemen. Het enige wat je daar voor hoeft te doen is je.

Aanmelden voor de nieuwsbrief

Wil jij meer omzet,
naams­bekendheid en klanten?

 

Gratis groeiscan

 

contact